Среда 10 Декабрь (Woensdag 10 December)

Na lekker uitgeslapen te hebben even mijn mail opgehaald. Bij mijn nieuwe email zaten 2 mailtjes van Bart de Cursusleider. Het 1ste mailtje bevatte de pick-up tijden voor de terugreis. Ik zou samen met Katja door Roman naar het vliegveld gebracht worden omdat haar vlucht niet veel later dan mij zou zijn. In het 2de mailtje was te lezen dat we vandaag tussen 11:00-15:00 zonder stroom zouden zitten. Aangezien ik pas om 3uur les zou hebben was het voor mij niet echt lastig. Voor de mensen die `s middags les hadden moest geïmproviseerd worden want zonder ramen in de leslokalen was het pikkedonker. Twee heren die niet in ons appartement woonden maar voor hun werk 3 dagen cursus hadden er een practicum les van gemaakt door naar het Hermitage te gaan. Angelique haar les was gecanceld en gesplitst in vanavond 2uur les en morgen 2uur langer les.

`s middags even naar de supermarkt geweest en daarna huiswerk gemaakt op mijn kamer. Door de grote ramen was er toch voldoende licht om dit te kunnen doen. Kwart voor 3 was er weer stroom valt niet tegen dat het op tijd weer werkte. Achteraf hoorde ik dat het officieel van 11:00-14:00 zou duren maar dat de Bart voor de zekerheid van 11:00-15:00 had doorgegeven.

Om half 7 waren we klaar met de les. Katja zou nog 2 uur extra les krijgen zij had namelijk een pakket met 50 uur les genomen. Voor vanavond hadden we afgesproken met zijn allen thuis te blijven en Katja zou voor ons een speciale tortilla gaan maken. Het is maar goed dat we er ondertussen aan gewend waren om zo nu en dan laat te eten. Rond half 10 zaten we aan tafel te genieten van Katja`s kookkunsten, de dames onder het genot van een speciale Franse wijn welke Katja had meegenomen, ikzelf hield het maar bij een biertje. Het was een erg gezellige avond alleen was voor het huiswerk achteraf geen tijd meer.

Katja druk bezig een heerlijke maaltijd te bereiden.