Het appartement

Het nieuwbouw appartement is van binnen echt super netjes. Wat minder is de entree beneden (een grote lelijke beveiligde stalendeur), het lege en uiterst lelijke betonnen trappenhuis en de betonnen onverlichte en niet afgewerkte gangen zijn naar Nederlandse maatstaven niet bepaald nieuwbouw. De lift was ook niet zo modern en afwerking was ver te zoeken. In een gesprek hierover met mijn cursusleider gaf deze aan dat Russen niet zo'n hoge standaard gewend zijn en dit in hun ogen ook echt nieuwbouw is. Ik denk niet dat ik wil weten in wat voor huis/appartement een gemiddelde Rus woont. Appartementen worden hier ook nog echt kaal opgeleverd en met kaal bedoel ik dan ook echt kaal, een betonnen ruimte dus. Zelfs leidingen en elektra moet zelf voor gezorgd worden en alles dien je zelf af te werken of te laten afwerken. De eerste 2 jaar in een nieuwbouwcomplex is dan ook nog veel overlast van klussende bewoners.

de entree


mijn slaapkamer