Вторник 2 Декабрь (Dinsdag 2 december)

Even een korte update:

Ik heb eerst heerlijk kunnen uitslapen, dit omdat ik pas om half 3 les zou hebben. Om 12 uur was ik maar eens op pad gegaan om wat fatsoenlijk brood te zoeken. Op 15 min lopen zou een zeer grote supermarkt zijn waar wat meer keus was. Daar aangekomen leek het een beetje op de Makro gecombineerd met een grote supermarkt. Er was dus van alles te koop en gelukkig ook vers brood. Het brood was zo lekker dat er nu elke dag iemand op uit gaat om daar brood te halen, een stuk lopen maar meer dan waard.
Om half 3 begon onze les en weer een hoop geleerd. Ik zal een van komende dagen wel weer wat uitgebreider over mijn lessen en natuurlijk mijn ontwikkeling berichten. Ik wil mezelf nog even citeren uit een eerder bericht: “De eerste 2 jaar in een nieuwbouwcomplex is dan ook nog veel overlast van klussende bewoners.” We hadden hier nog geen last van gehad maar vanmiddag was het dus raak. Iemand is zijn eigen aan het uitleven in zijn appartement met iets wat klinkt als een flinke drilboor. Het geluid overstemt gelukkig niet de les maar was wel erg op de achtergrond aanwezig. Zodra het stil was en je ergens over aan het nadenken was, zorgde dit wel voor afleiding.
De les was wat uitgelopen, onze docente kijkt niet zo heel nauw op 15 min-30 min meer en is ook altijd nog wel in voor een gezellig gesprek naderhand. Ze vertrok uiteindelijk om half 7 waarna we besloten eerst nog even buiten een rondje te lopen om daarna weer helemaal fris te zijn.

Tijdens onze wandeling hadden we het er over dat er hier maar weinig tuintjes zijn. Dit komt omdat hier veel planten/bloemen niet goed groeien. Opeens kwamen we een van de al zeldzame tuintjes tegen. Bijzonder eraan was dat deze was aangekleed met oude knuffels, je moet iets doen om het een beetje gezellig aan te kleden.


Omdat er na onze wandeling nog gekookt moest worden was het 20:45 voordat er eten op tafel stond. Ik ben normaal geen fan van spaghetti maar als je honger hebt lust je veel.

Na nog wat kletsen was het al snel 11 uur. Ik was graag naar bed gegaan maar er schoot me ineens te binnen dacht ik nog huiswerk had. Heb tot middernacht zitten blokken en ben daarna uitgeput naar bed gegaan.

Пока, (doei, informeel)

мартеун