Среда 3 Декабрь (Woensdag 3 december)

Vanochtend op staan ging wat moeizaam ik had namelijk kort en vooral slecht geslapen. Het lukte me uiteindelijk toch er om 8:00 uur uit te gaan. Ik had maar tot half 1 les en de volgende dag hoefde ik pas om half 1 te starten. De 4 uur les waren uiteindelijk zo voorbij. Een korte zin om mijn vooruitgang te laten zien:

Я изучaю рyсский язык, B Петербурге.
(Ik leer de Russische Taal, in (ST) Petersburg)

Eind van de week zal ik een samenvatting geven van wat ik in de 1ste week allemaal heb opgestoken.

Na mijn les heb ik met 2 Russische jongedames, die ik al eerder een berichtje had gestuurd via couchsurfing en toen direct heel enthousiast reageerde, wat afspraakjes gepland. In totaal hadden 4 van de 5 jongedames direct gereageerd. Aangezien het lastig is 4 afspraken te plannen in 1,5 week heb ik besloten de 2 uhm… meest interessante dames te bellen. Nu ik voor donderdagavond en vrijdagavond een afspraakje had staan, ben ik nog even lekker, een paar uur op bed gaan liggen.

‘s Avonds ben ik samen met Angelique even snel wat boodschappen wezen doen omdat we met zijn 2-en zouden eten. Katja had namelijk al in de stad gegeten en ging aan ‘s avonds volop studeren. Terwijl het eten werd gekookt heb ik nog even wat getypt voor mijn weblog waarna ik al snel kon eten. Er wordt dus goed voor me gezorgd :)

Na het eten was het weer tijd om te studeren. Het is lang geleden dat ik zoveel huiswerk heb gemaakt en het is dan ook wel weer even wennen. Ik zie er gelukkig niet tegenop omdat het alleen maar bijdraagt aan het leren en onthouden van Russisch, veel oefenen is daarvoor gewoon noodzakelijk. Na mijn huiswerk nog een half uurtje Nederlandse TV via internet gekeken en lekker gaan slapen rond middernacht.

спокойной ночи (Goede Nacht)