викэнд 5+6 Декабрь (Het weekend 6+7 december)

Суббота (Zaterdag)
Na zaterdagmorgen lekker te hebben uitgeslapen, even wat lekkers gehaald in de supermarkt voor wat mijn ontbijt+lunch zou worden.

Ik had niet verwacht dat ik dit ooit zou zeggen in Rusland: ik hoop dat het snel een paar graden kouder wordt. De sneeuw is namelijk op sommige plekken een vieze natte troep geworden.

`s-Middags ben ik met Alyona schoenen gaan kopen en daarna heeft ze me de stad laten zien. Na een korte toeristische rondleiding heeft ze me nog een mooi park laten zien waar we doorheen zijn gewandeld. Het viel me op dat het zo rustig was. In totaal kwamen we misschien 20 mensen tegen en dat in een park midden in het centrum van een stad met meer dan 5 miljoen inwoners.






´s-Avonds zijn we lekker uit eten geweest in een van de vele Sushi bars die je hier overal ziet. Sushi schijnt hier echt een hype te zijn. Ik had nog nooit Sushi op en hoopte dat ik het zou lusten. Het is namelijk niet zo aardig als je haar favoriete eten de grond in moet boren. De hele avond zeggen dat het lekker is terwijl je het niet te eten vindt, is ook niet handig. Gelukkig was het wel binnen te houden al kan ik nou niet echt zeggen dat het zeer lekker was. Het etentje hadden we afgesloten door nog wat te drinken in een bar. Helaas was ik weer genoodzaakt de metro van half 12 gepakt, omdat het een beetje onduidelijk is hoe ik na middernacht thuis kom .

Na middernacht rijden er namelijk geen metro`s meer tot 6 uur in de ochtend. Nu zou je zeggen dan neem je toch een taxi. Dat kan wel maar nu is het zo dat de bruggen naar ons eiland 's-nachts opengaan en maar 2-3 keer 15 minuten dicht gaan. Niemand weet hier echter op welke tijden dit gebeurd. Ik hoop hier nog achter te komen maar zolang ik dat niet weet is echt op stap gaan er niet bij.

Воскресенье (Zondag)
Zondag zijn we naar de Hermitage geweest. Ondanks dat ik niet veel om kunst geef was het wel leuk om er een keer geweest te zijn. Het paleis heeft namelijk prachtige vertrekken en is een kunstwerk op zichzelf. Na 3 uur rondgelopen te hebben zijn we verder de stad ingegaan. In de 3 uur tijd hadden we slechts de helft van alle vertrekken gezien, het is dus echt heel groot.



Uiteindelijk waren we om 6 uur pas thuis en allemaal kapot van het vele lopen. Ik heb ‘s avonds niet veel meer gedaan en ben lekker vroeg gaan slapen.

Foto`s van deze dag zullen nog volgen en ik zal dan ook de dit bericht wat uitbreiden. Op dit moment heb ik het namelijk erg druk met de cursus, mijn medestudente Katja heeft namelijk hard gestudeerd dit weekend en daar zal ik weer wat op moeten inlopen.
<<>>