Понедельник 8 Декабрь (Maandag 8 december)

Vandaag bewust niet uitgeslapen maar op tijd opgestaan om vandaag veel te kunnen studeren en tijd te maken om mijn weblog weer bij te werken. Studeren is hard nodig want alle stof die we vorige week behandeld hebben, is na een weekend niets gedaan te hebben wat weggezakt. Oefening baart kunst en in dit geval is het een stap naar ooit “vloeiend” Russisch te kunnen spreken.

Tussen het studeren door ben ik nog even naar de supermarkt gelopen om wat voedsel in te slaan. Ik heb maar wat extra ingeslagen want het was koud, heel erg koud. De half gesmolten sneeuw op de straten en trottoirs was geheel bevroren. Zelfs met mijn nieuwe Russische schoenen was het erg glad. Na even geluncht te hebben ben ik weer verder gaan studeren tot aan mijn les die om 16:15 begon.

Bijkomen van het weekend was er niet bij tijdens de les want onze docente Alexandra geeft heel erg leuk les maar laat je wel hard werken. Aan het eind van de les kregen we natuurlijk weer het домашчнее задачие (huiswerk) opgegeven. Voor vanavond had ik geen afspraakjes gepland en dat is maar goed ook want morgen hebben we `s ochtends les waardoor we alleen vanavond nog wat tijd hebben voor het huiswerk.

Doordat onze les laat in de middag was waren we uiteindelijk pas om 20:00 klaar. Nadat de dames gekookt hadden was het al snel half 10 voor we klaar waren met eten. Hierna even wat huiswerk gemaakt en daarna naar bed gegaan.