Суббота 13 Декабрь (Zaterdag 13 december)

Om 11 uur werd ik wakker, de hoofdpijn en een brak gevoel herinnerde me direct aan de mooie avond van gister. Jammer dat een flinke avond stappen vaak gepaard gaat met deze vervelende bijwerkingen. Pas om half12 kon ik uit mijn bed komen om even een lekkere douche te nemen. Mijn medecursisten die gezellig zaten te kletsen in het leslokaal zagen direct aan mij dat het de vorige avond gezellig geweest moest zijn. Tijd om ze helemaal bij te praten over de vorige avond was er niet echt want na het douchen was het stressen. Ik had namelijk nog minder dan 1 uur de tijd om even snel te eten en daarna al mijn spullen nog in te pakken. Tijdens het inpakken besefte ik me pas goed hoeveel zooi ik wel niet had meegenomen. Na alles gepakt te hebben en nog even snel afscheid genomen te hebben van mijn medecursisten was ik slechts 5 minuten te laat beneden waar de chauffeur dus al even stond te wachten. Katja die ook met mij naar het vliegveld ging had een iets latere vlucht en was dus niet gehinderd door me.

Op de terugweg naar het vliegveld nog een paar foto`s gemaakt vanuit de taxi:



Op het vliegveld nog even samen met Katja gegeten en wat gewinkeld waarna ik om 15:00 maar eens op mijn ticket keek hoe laat ik moest boarden bij de gate. Het boarden was dus al 10 minuten bezig en zou stoppen om 15:10. Rennen, maar er bleek nog een 2de securitycheck te zijn met een enorme rij waar ik nooit in 10 minuten doorheen zou zijn. Aangezien mijn vlucht missen geen optie was ben ik de rij voorbij gelopen en heb me net voor de security en weer tussen gedrukt. Om 15:15 kwam ik aan bij de gate gelukkig mocht ik nog boarden en zat 10 minuten te laat in het vliegtuig.

Mijn 2 weken in Rusland zitten er nu officieel op.