Introductie

Welkom op mijn weblog,

Ik zal me allereerst even kort introduceren. Ik ben Martijn, op het moment van schrijven 22 jaar. Ik ben laatstejaars student van de opleiding MER (Management, Economie en Recht) en volg deze opleiding in Eindhoven.

Van zaterdag 29 november t/m zaterdag 13 december 2008 verblijf ik in Sint-Petersburg (Rusland) om daar een 2weekse taalcursus Russisch te volgen. Ik volg deze cursus bij Russisch in Rusland (http://www.russischinrusland.nl/)

Waarom?
De eerste reactie die ik kreeg als ik iemand vertelde dat ik naar Rusland zou gaan en daar 2 weken Russisch zou gaan studeren was: “Waarom?” gevolgd door alle vooroordelen over Rusland. Mijn antwoord hierop is het beste op te splitsen in 2 delen. Waarom Russisch en waarom naar Rusland.

Waarom Russisch studeren: Met het oog op mijn vervolgopleiding International Business is het studeren van een extra vreemde taal een must. Waarom dan Russisch en geen Spaans of Chinees. Heel simpel Spaans ligt me niet, ik heb dit ooit een blok gevolgd en vond het maar niks. Voor Chinees was bij voorbaat al geen interesse en heb ik daarom ook nooit geprobeerd.
Ik heb altijd al interesse gehad in Rusland en had me daarom via internet al enigszins in de taal verdiept waarna me al snel duidelijk werd dat ik graag verder wou met Russisch.

Waarom naar Rusland: Ik wou altijd al een keer naar Rusland toe en had nu een goed excuus om hier 2 weken naar toe te gaan. Het is namelijk ideaal om een bezoek aan Rusland te kunnen combineren met 2 weken studeren. Verder is het natuurlijk erg effectief om in een Russische omgeving Russisch te leren je wordt dan je gehele verblijf geconfronteerd met Russisch.

Voorafgaand aan mijn cursus heb ik in het begin van dit jaar door zelfstudie al wat Russisch gestudeerd. Via de website http://www.russianlessons.net/ kun je zelf alvast werken aan de basis van de taal.

Ik hoop dat geïnteresseerden in Russisch en Rusland iets aan mijn ervaringen hebben die ik de komende 2 weken met jullie zal delen.

Groeten,
Martijn